13 Kasım 2010

Gurtbette, Gurbetçilere Öğretmen Olunca

Ders verdiğim fakültede (ilestişim bölümde) genellikle Hollandalı öğrenciler mevcut. Fakat nasıl olmuşsa araya tek tük bizimkilerden de sızmış.

Her neyse, geçen çarşamba bizim junior einstein'lerin gramer sınavı vardı. Sekiz hafta boyunca tense'lerin gelmiş - geçmiş ve gelecek olan her ceddini tartıştık. Ancak nasıl oluyorsa, bizim yerli bebeleri bu gramer olayını bir türlü beceremiyor, dolayısıyla sınavıda ellerine yüzlerine bulaştırıyorlar.
Trajikomik diğer olay ise, verdikleri sınav dijital, dolayısıyla sınav sonuçlarını, yani ortalama puanlarını hemen görmeleri ve sınavı veremediklerini sezince senden medet ummaları.

Malüm yurtdışında mahalle baskısı Türkiye'ye nazaran daha yoğun / yüksek. Ancak daha önce öğretmen baskısı ile hiç karşılaşmamıştım. Sendelendim desem yeridir herhalde.

Bknz. bendenize bu sabah gelen mail;

"goodmorning,

Hocam birsey yapabildinizmi dunki toetsa ?
morelmen coktum
saygilar,

Sezer E. "

*toets, sınav oluyor.

Sırf bu mail'den ötürü sıfırı basmak lazım demeye kalmadan fikrimi değistirdim. Zira üç cümlelik mailde; Ingilizce, Türkçe ve Flemenkçe karması kurduğundan -ki bu üstün yetenek ve başarı- dan dolayı vatandaşı kutlamak ve ödüllendirmek lazım aslında diye düşünüyorum.

Artı, nasıl ya, bir sey yapabiliniz mi ?
Torpil öyle mi; çı olmadı "sezercik", bugün şirinlik sökmedi.


bknz. güler misin ağlar mısın .. !

1 yorum: