22 Haziran 2011

Ümmü Gülsüm - Şark Yıldızı

"Giden yardan geriye kalan hatıralar;
Ey gönlüm aşk nereye gitti? bunu sorma artık
Herşey bir avuntuydu uçtu ve gitti...
Gözyaslarım aktıkça bana su ver,
Ve ben o hatıralar üzerine içeyim..."


'Seslerin en güzeli, Arap müziğinin primadonnası, Mısır’ın dördüncü piramidi, Nil’in ölmeyen sesi seslerin ölmeyen Nil’i, umm ul huzuun (hüzünlerin anası), delta bülbülü, Mısır’ın yüzü ve sesi, qawqab al shark (Şark Yıldızı), halkın sadece as sett (hanım) diyerek içlerindeki saygıyı gösterecek bilebildikleri en kibar sözcükle onurlandırdıkları Ümmü Gülsüm…

Yüzyıllar boyunca şiire ve müziğe düşkünlükleri ile bilinen Arapların geçtiğimiz yüzyıla unutulmaz damgasını vuran tartışmasız en büyük sesi. Zamanın sadece radyolarla kaplandığı eskide kalmış dünyanın sihirli insanı … 1975’de öldüğünde Kahire caddelerini dolduran milyonlarca kişinin gözyaşlarında saklı hüzünlerin karşılığı; Ümmü Gülsüm ..'

Biografi

Ümmü Gülsüm

*
Uzun zamandır dinlemeyi ihmal etmiştim. Nasılda özlemişim bu enfes sesin eşliğinde melankolilerde kaybolmayı.Hüzünlü değilim, bir tuhaf esinti sadece. Belkide üst üste yapılacak yolculuklardan dolayı kaynaklanıyor, belkide sadece ruhumu besliyorum. Ikiside olabilir. Hangisi daha ağır basıyor bilmiyorum, ancak bildiğim tek şey; bugün bu diva ile yola koyulacağım, bugün onun tınısında kaybolacağım ..

Döndüğümde bana kim eşlik eder bilemem, ancak sizi şimdilik bu enfes ses ile baş başa bırakıyorum ..

*
Müthiş ses, müthiş yorum/cu. Özellikle 4/4 beni benden alıyor, dinleyince kendimden geçiyorum.

5 yorum:

  1. Hİç dinlememiştim şimdiye kadar ama sesi güzelmiş ^^

    YanıtlaSil
  2. uzun süreli ümmü gülsüm dinlemek insanda değişik tahribatlar oluşturuyor zira artık dinlediğiniz diğer sesler yavan kuru gelir oluyor..

    Leyla Hanım teşekkürler..

    YanıtlaSil
  3. ricaa ederim sevgilis asil / zevkle dinlemen dilegiyle ; )

    YanıtlaSil
  4. “Hahh işte bu!” dedim benim melodim
    Kulaktan değil de kalpten dinledim
    En güzel şarkıyı senden öğrendim
    Hüzünler Anası Ümmü Gülsüm

    Duyunca sesinden “Aşk Budur İşte”
    Hiç ilgim kalmadı başka besteye
    Kusursuz tercüman sensin sevgiye
    Hüzünler Anası Ümmü Gülsüm

    Sen Şark Bülbülü’sün Nil Deltası’nda
    Her besten aşığın dudaklarında
    İsmin tüm dünyanın hafızasında
    Hüzünler Anası Ümmü Gülsüm

    Elinde mendilin asaletinle
    Sahneler coşardı sen geldiğinde
    Bir tufan kopardı her seferinde
    Hüzünler Anası Ümmü Gülsüm

    Siyonizme karşı müzikti mermin
    Mısır’da düşmanı hazmedemezdin
    Tüm Ortadoğu’ya seslenmekteydin
    Hüzünler Anası Ümmü Gülsüm

    İşgal yarasını sarmak isterdin
    Diyar diyar gider konser verirdin
    "Bütün kazançlarım milletin" derdin
    Hüzünler Anası Ümmü Gülsüm

    Vatan sevgisinin bir sembolüsün
    Millet sevgisinin bir idolüsün
    Allah’ın Mısır’a bir ödülüsün
    Hüzünler Anası Ümmü Gülsüm

    Darbeyi konserle ertelemiştin
    Yasağı müzikle delebilmiştin
    Siyasal engele yenilmemiştin
    Hüzünler Anası Ümmü Gülsüm

    Bir kıyam yaşandı şimdi Mısır’da
    İtiraz yükseldi despot baskıya
    Nihayet ulaştı millet sonuca
    Hüzünler anası Ümmü Gülsüm

    Kardeş kavgaları can aldı her gün
    Tahrir Meydanı’nda mağdurlar sürgün
    Yaşasan kahrından bin kez ölürdün
    Hüzünler anası Ümmü Gülsüm

    Şu ruhsuz yasaklar engel değilmiş
    Sanat dağı taşı düz yol edermiş
    Tüm insanlık bunu senden öğrenmiş
    Hüzünler anası Ümmü Gülsüm

    Şark’ın hiç sönmeyen yıldızı sensin
    Mısır’ın en büyük piramidisin
    Sanki Kahire’nin tarihi gibisin
    Hüzünler Anası Ümmü Gülsüm

    Çölden geliveren bir esintisin
    Melodi yağdıran kanun telisin
    Radyoda bir şarkı söylemektesin
    Hüzünler anası Ümmü Gülsüm

    Ne olur "Hobbi Eah" bir daha çalsın
    Benliğimi benden bir daha alsın
    Sesinin büyüsü ruhumda kalsın
    Hüzünler Anası Ümmü Gülsüm

    Müzik çölleşirken yağan damlasın
    Susuz bestekara eşsiz kaynaksın
    Nil Nehri kurusa sen akacaksın
    Hüzünler Anası Ümmü Gülsüm

    Taklidi imkansız şarkılarınla
    Hala yaşıyorsun sen aramızda
    Gönüller dolusu saygılar sana
    Hüzünler anası Ümmü Gülsüm

    Emrullah Bedir / bediremrullah@hotmail.com

    YanıtlaSil